Вибухи у машинному відділенні, аварії та інші халепи стали невід’ємною частиною життя танкерного російського флоту, який перевозить підсанкційну нафту та інші продукти, завдяки яким збагачується росія.
Про це розповів військовий експерт Олександр Мусієнко.
“То якась позаштатна ситуація, то тонуть, то вимагають екстреного буксирування до порту, то сигнал SOS подають, то ще щось. Але досить часто із цими кораблями стається аварія в машинному відділенні. Це аварія найбільш шкідлива та негативна, після пробоїни та технічних пошкоджень, які можуть призвести до затоплення судна. Також ця аварія в машинному відділенні є найтривалішою, найскладнішою та найдорожчою за ремонтом і виводить судно на довгий-довгий час з експлуатації, доки його відремонтують”, – зауважив він.
На танкері Eco Wizard у російському порту Усть-Луга стався вибух та, ймовірно, витік аміаку. Відомо, що під час робіт із завантаження аміаку на терміналі у порту сталося щонайменше два вибухи. Після цього танкер ліг на лівий борт та почав тонути. Пошкодження спричинили витік аміаку з танків. Мінтранспорту РФ вже визнало “незначний витік через інцидент під час завантаження”.
Мусієнко нагадав, що це той порт, який неодноразово ставав об’єктом атак, використовується для танкерного флоту рф, який використовується для перевезення та продажу нафти попри санкції та обмеження.
“Візьмемо хоча б з початку року, хоча були випадки і минулого, коли в тому ж Балтійському морі щось ставалось з двигунами, щось туди підсипали і воно забивалось. Хто ж це робив і за чиїм дорученням? Наступне судно – танкер “Коала”, 9 лютого цього року, Усть-Луга, три потужні вибухи на борту судна, де було 130 тисяч тонн мазуту. рф заявила про зовнішній вплив та удар водними дронами. Судно вчасно не змогло виїхати та було на ремонті тривалий час. Що добре, адже це свідчить про неможливість рф вчасно виконувати свої зобов’язання та маркером для інших, що росія не може бути надійним продавцем, а тому не треба у них нічого купувати”, – каже експерт.
Далі Мусієнко продовжує згадувати подібні випадки вже минулого року:
“23-24 грудня 2024 року. військово-логістичне судно, суховантажний танкер Ursa Major затонув у міжнародних водах Середземного моря. Причиною називають вибух в машинному відділенні. 14 членів екіпажу врятували, 7 загинуло або зниклі безвісти. Судно перевозило озброєння та боєприпаси з Сирії“, – каже знавець.
Окрім того він згадує випадок, що стався нещодавно, в червні цього року:
“На танкері Vilamoura, на якому стався вибух 27 червня у моторному відділенні, неодноразово перевозили нафтопродукти з російських портів. Танкер йшов під прапором Маршалових островів та був завантажений щонайменше 1 мільйоном барелів сирої нафти. Дуже цікаві випадки трапляються та всі пов’язані з машинним відділенням, зокрема протягом останнього року їх вже траплялось як мінімум 6, коли рф втратила ці танкери по “бездумності” або по ним завдавались диверсійні акти”, – вказав експерт.
Мусієнко вказує, що це випадки, які сталися з танкерами, що допомагають путіну заробляти на війні. Він зазначив, що аварії дуже подібні, хоча не всі факти були ним перелічені та проаналізовані.
“Ворог вже сам заявляє про диверсії, вони бояться. Маючи підтвердження з власних джерел, до цього можуть бути причетні наші спецпризначенці з ГУР МОУ, які роблять такі дії. Ну а що? Це ворог, ми на війні, росія проти нас воює брудними методами, тож послаблення зусиль ворога, зокрема із послаблення заробляння на нафті, це те, що потрібно робити. Свята справа”, – каже військовослужбовець.
Мусієнко зазначив, що ОФІЦІЙНИХ ПІДТВЕРДЖЕНЬ його версії від ГУР МОУ немає, а отже це є його власною суб’єктивною думкою на базі тих джерел та інформації, якою він володіє. Він цього не стверджує, але очікує можливого коментаря в найближчому майбутньому.